söndag 28 december 2014

Spela spelet

Det där med att spela sällskapsspel. 




Vill minnas att jag gjorde det ganska mycket när jag var liten. 
Memory var min favorit. Jag vann alltid. 
Monopol minns som jag ett spel som aldrig tog slut. Man höll på och höll på och det tog liksom en hel dag, minst, att ta sig igenom ett spel.

Kanske därför vi sällan unnar oss att spela det numera. Monopol, alltså.
Memory spelar vi ofta, det ser Loppan till.
Men Monopol spelar vi bara i juletid. 




Idag plockade vi fram vårt Sverige-Monopol. Måste skaffa ett "traditionellt" Monopol, saknar Västerlånggatan och Strandvägen...




Loppan anmälde sig frivilligt till bankir. Och jisses vad hon fick jobba. Plocka pengar, räkna pengar och dela ut kort. Första gången hon kan vara med "på riktigt" nu när hon kan läsa. Härligt.

Men som sagt, att vara bankir var ganska stressigt, som synes på bilden. 





Men kul.

Man borde unna sig att göra det här oftare än i juletid...


Precis som det här:




Lägga sig på soffan och sura för att man förlorade koppla av.



Inga kommentarer: