fredag 26 december 2014

Julrött och julbetyg



Eh... jag tror att jag nämnde nåt häromdagen att julen inte är särskilt röd hos oss i år... 
Glöm det! Åtminstone inte på julafton.
Men då brukar jag - tillfälligt - gå all in och köra julrött så pass.
För att dagen efter, absolut inte tröttna på julen, men på det allra allra rödaste.
Då åker åtminstone julduken bort. Och julklapparna i sina röda papper är ju uppackade och... utspridda över hela huset... 

Men, här kör vi ett rött bildregn, från julafton, innan jag slarvade bort kameran och missade fotografera mat och julklappsutdelning...




Loppan i sin fina julklänning hon fick i tidig julklapp av farmor och farfar.




Och granen. Som vägrar dricka vatten och som barrar som sjutton.
Vi som brukar ha sån tur med våra granar.




Men den är fin ändå.
Och på själva julafton är det nog ändå ingen som tittar på granen, för då ligger intresset mer på det som befinner sig under granen. Och under granbarren...




Och tittar man bortom julklapparna på den här bilden ser man att det var en synnerligen regnig julafton. Och inte trodde vi väl då att vi skulle vakna till detta en natt senare.





Som sagt, rött deluxe på julafton.


Julafton 2014, som Loppan mitt i julklappsutdelningen hoppandes och viftandes utnämnde till "den bästa julafton nånsin, i hela mitt liv".


Inga kommentarer: