lördag 27 december 2014

Cool stuff

Jag är inte nån nagellacksanvändare precis, men Loppan vill gärna måla sina naglar ibland.
Men hur trist är det inte att sitta still och vänta på att nagellacket ska torka?
Framför allt för en liten tjej med mycket spring i benen.

Har sett en nagellackstorkare i form av en rolig apa och länge tänkt skaffa en sån till henne. Nu blev det äntligen av, och en sån plus nytt glitternagellack låg i ett av paketen under granen.




Ganska söt, eller hur?
Och glitternagellacket hade precis rätt färg för Loppan.




Hur det funkar?
Jo det är tänkt att man sätter fingrarna på bananplattan och trycker till så blåser apan naglarna torra.




Om det funkade?
Hrm... jo, ja, njä, jag vet inte om det var nagellacket det var fel på eller om Loppans fingrar var för små och det tryck hon åstadkom på bananplattan för svagt, men nej... det funkade inte som jag tänkt.
Jag fick hjälpa till att trycka. Som synes både med en och två fingrar.

Det tog nog inte mindre tid än det brukar när hon "lufttorkar" sina naglar, men visst, hon hade sysselsättning under tiden. 

Och det där glittriga nagellacket, det var inget vidare. Som tjockt klister som dels var jättesvårt att måla med och som blev jättetjockt på naglarna. Så nej, kolla noga på översta bilden så ser ni vilket nagellacksmärke ni inte ska lägga pengar på. Tur att det inte kostade många kronor. Kanske just därför det inte funkade...

Och apan då? Var det en hit?
Ja, som leksak. Loppan tyckte den var jättekäck, och hon kan nog hitta på alternativa användningsområden för den. Men att snabbtorka nagellack med, vet jag inte om den var så bra på.



Inga kommentarer: