söndag 16 november 2014

Hårresande

Jag har sedan 7-8 år tillbaka kort hår och kan inte göra så mycket när det gäller frisyrer. Åtminstone inte några håruppsättningar. Loppan däremot har långt hår. Men. Det är inte jättepoppis när jag vill fläta eller göra nåt som tar mer än typ tre sekunder att göra med hennes hår. Frisören däremot, får gärna fläta henne och då sitter hon tåligt stilla och väntar. 

Men när jag vill fläta? Nope. Inget tålamod alls.

Såg nedanstående käcka - och något ovanliga - hårflätning på nätet via pinterest.com och eftersom jag inte har långt hår kan jag inte göra det på mig själv. Tror knappt jag hade kunnat göra det även om jag haft långt hår... 

Men jag erbjöd mig att testa på Loppan.

Eh...

Det ser ganska lätt ut på bilderna att göra det på sig själv. När man inte ser hur man gör.
Jag lät Loppan ligga på sängen med huvudet över kanten och så försökte jag fläta. Och jag såg ju vad jag gjorde.

Men. Nej. Jag börjar förstå varför jag inte får fläta Loppans hår.
Jag kan ju inte! 

Eller så kan jag inte för att jag aldrig får träna...


(bild via pinterest.com)

Men jag bjuder på tipset, för den som eventuellt läser och har långt hår. Eller en egen Loppa som har mer mamma-frisyr-tålamod än min Loppa.



Inga kommentarer: