lördag 11 oktober 2014

Mera kjoltyg

Minns ni de där kjolarna jag visade för ett tag sen? 


Jag var inne i butiken och provade några av dem igen. Den grå ratade jag. Superfin, men nej, jag hade inte trivts i modellen. Den rutiga var superfin den också, men jag ratade alla i min storlek i två butiker, eftersom mönsterpassningen i sidsömmarna inte var så kul.
Jag är lite allergisk mot sånt, eftersom jag själv sytt mycket och lärt mig vara noga med mönsterpassning på rutigt tyg.

Synd.

Men så hittade jag de här istället:








Bägge finns på Lindex och jag tror minsann att det får bli en lunchtur dit på måndag (har en Lindex- och en Kappahlbutik på gångavstånd från kontoret).


Fast med dagens fantastiska väder så känns det nästan som man borde plocka fram sommarkjolarna istället... 



(Osponsrat inlägg med bilder från lindex.com)




Inga kommentarer: