torsdag 11 september 2014

Torsdagstortyr

Det är sällan jag kollar på TV numera. Eller åtminstone kollar i realtid.
Är det nåt program jag vill se så blir det att kolla på play. När tillfälle ges.

Himla smidigt.

Och ibland livsnödvändigt.

För ibland går det TV-program på helt fel tid.
Och då tänker jag inte bara på att det går program som kanske inte helt barnvänliga på barnvänlig TV-tittartid. Eller program som ÄR barnvänliga men inte på barnvänlig TV-tittartid. Som Idol, till exempel. Som krockar med nattning.

Nej.
Jag tänker på nåt helt annat.

Nämligen det här:




Kan ni gissa vilket program?






Jomenvisst tänker jag på det här!




Som varje torsdagskväll, vid vargtimmen på kvällen bjuder på den ena frestelsen efter den andra.

Nej tack. 
Eller JO TACK, gärna! Men inte klockan nio en torsdagskväll.
När man blir så kaksugen att man nästan kan gå loss på ett mjölpaket eller blockchoklad bara för att få i sig något som påminner en kaka.

Herregud.
Vilken frestelse!

Nej, Hela Sverige bakar kan man inte se i realtid. Det går bara inte.
Det måste man titta på via play vid nåt tillfälle då man är proppmätt eller av annan anledning inte blir frestad.

Och det är minsann inte lätt att hitta nåt sånt tillfälle.



Tror jag ska köpa vaniljhjärtan till fredagsefterrätt...
Eller eftermiddagsfika. Idag.



Inga kommentarer: