fredag 4 juli 2014

Ett kort strandhugg

En stor påse godis kan vara gott. Och en hel dag på stranden kan vara ljuvlig. 

Men.

Tre bitar godis kan vara superdupergott. Extra gott, bara för att det är inte är mer än just tre bitar. 
Och en liten stund på stranden kan vara nog så skön som en hel dag. 

En sån liten stund klämde vi in i eftermiddags. 
Klockan var så pass att de flesta var på väg hem från stranden när vi kom. Och det var bara en timme kvar tills kiosken stängde och man slapp betala parkeringsavgift. 
Men det var mycket sol kvar. Och lagom varmt i vattnet.
Och gott om plats att slå sig ner på en filt.

Nej, vi åt inget godis. Om nu nån undrar varför i hela fridens namn jag babblar om godis. Ja inte vet jag, jag tyckte bara det var en bra liknelse.




Vi har hunnit med några såna här småstunder på stranden hittills i sommar.




Så Loppans snäcksamling börjar bli ansenlig.




För naturligtvis samlar hon nya varje gång vi är på stranden.




Lagom varmt i vattnet sa jag.
För att doppa tårna, tyckte jag.
Resten av familjen doppade hela sig.

Förresten är jag supernöjd med den randiga strandklänningen jag köpte på Lindex tidigt tidigt i våras. Supernöjd.




Loppan är nog också ganska nöjd med sin strandklänning. Som jag tyvärr glömt bort var jag köpt.




Vi har börjat minimera vår strandpackning.
Så. himla. skönt.




Och skönt var som sagt vädret.




Nej, det blåste inte alls så jag behövde hålla i hatten. Eller jo, lite. 
Det var ju därför det var så himla skönt.




Undrar om Loppan tyckte att mina sandaler var sköna..?


En sen fredagseftermiddag på stranden. Eller ska jag säga tidig fredagskväll. Inte alls dumt sätt att starta semestern på, tyckte maken. Själv har jag en veckas tågpendlande kvar innan jag kan njuta av semester. 

Så det gäller att passa på. Att njuta sommar när tillfälle ges.



Inga kommentarer: