lördag 12 juli 2014

Biolördag

Idag har det inte varit nån stranddag precis. Så dagen har tillbringats till annat. Som att rensa ur en massa skåp i grovköket och tvätta, tvätta, tvätta. Fast man kan ju inte bara städa, man måste roa barnen sig lite också. Så vi gick på bio. 

För en gångs skull delade vi på oss och gick på en "killfilm" och en "tjejfilm". Och då menar jag inte att filmerna var speciellt ämnade för killar eller tjejer, bara att det var så vi fördelade oss. Grabbarna gick och såg en film och tjejerna en annan




Alltså de där träskorna kan vara de skönaste skor jag nånsin ägt.




Vad vi tyckte om filmerna?

Jag tror nog att det bara var Loppan som var nöjd. Killarna tyckte att deras film var "sådär" (vilket inte förvånade mig) och Loppan tyckte att hennes film var "jättebra!". Själv tyckte att den var väldigt otäck för en liten prinsesstjej som tyckte Alvin & Gängetfilmen var otäck  att ha sjuårsgräns men hon tyckte den var "jättespännande". Vi får väl se ikväll om hon kan somna...

Skippa bägge filmerna säger jag. Gör nåt annat istället en regnig dag. Eller se nån bra film och tipsa mig om den.


Inga kommentarer: