måndag 19 maj 2014

Något udda



Igår hade jag planerat att komma ikapp med försummat trädgårdsarbete. Men regnet satte stopp för de planerna, även om jag försökte trotsa regnet en bra stund. Men när leran gick upp på knäna på mig var jag tvungen att sluta. Egentligen skulle jag kanske ha lagt mig på soffan med en god bok, men när jag ändå hade ångan uppe efter det avbrutna trädgårdsarbetet gick jag lös på vitrinskåpen i köket.

Jisses, säger jag bara.
Vilket jobb! Jag vet inte hur många glas jag diskade. För hand. Och hur många varv jag klev upp o ner för stolen för att nå de översta hyllplanen. Tur att bara ett glas gick i kras, för det var väl ganska givet att nåt skulle gå den vägen.

Och vet ni, idag har jag grym träningsvärk. Så pass.
I benen efter att alla kliv på stolen och i händerna (!) efter all handdiskning.
Något udda träningsvärk.

Och gissa hur många gånger jag öppnat och stängt vitrindörrarna ikväll? 
Bara för att njuta av att jag äntligen fick det gjort.

Check.

Nu har jag bara 12 skåp kvar. Och åtta lådor. Sen jag har städat och rensat alla skåp i köket.
Pust...


Inga kommentarer: