tisdag 7 januari 2014

Udda jultradition(er)

Märkligt det där med julpynt. Jag har redan skrivit alldeles för många år gånger om hur ambivalent jag är till att plocka fram pyntet och sen att jag fastnar i julbubblan och inte vill plocka undan tills jag plötsligt över en natt går från "vaddåplockaundanjulpyntredanjagvillbarastannahäriminjulbubblaochfortsättanjuta" till "tabortskitenjagstårinteutensekundtill!". Typ.

Men jag har fler udda jultraditioner. Den som inträffade idag, till exempel. När jag började Operation Köra Ut Julen. Precis som alla år blir jag lika förvånad när allt pynt är nedtaget och ligger på bordet och väntar på att komma ner i sina lådor. Varifrån kommer allt detta?! Vi hade ju inte så mycket pynt uppe i år?!




Varför ser det ut som en julloppis på mitt vardagsrumsbord??

Och pyntet är fortfarande kvar i barnens rum... Och granen är inte avpyntad...
Suck. Jag skyller på att vi nog har större hus än jag trodde.


Inga kommentarer: