måndag 16 december 2013

Julegranen vår...



Imorse var det tindrande barnaögon som beundrade granen i vardagsrummet. I den här familjen är det mamman som ansvarar för julgransdekorering. Inte ens pappan är med. Det får bli en överraskning att stiga upp på morgonen och se granen tänd i vardagsrummet. 

Men om vi backar bandet för att se hur det såg ut igår kväll...




Vår julgran bor i en korg. Den hittade jag på dunderrea på Plantagen för nåt år sen.




Och i korgen står det en julgransfot liknande en parasollfot. Det går i massor av vatten i den.




Himla smidigt det där att få granen inplastad. Fast det är lika spännande varje år när vi klipper av plasten. För av nån märklig anledning blir det alltid så att vi köper gran sent på kvällen när det är mörkt. Så det är nästan en chansning hur den ser ut... Galet. Jag vet. Men vi brukar lyckas. 



Så här såg granen ut när ljusen kommit upp. Här hade jag kunnat nöja mig, men jag vet att enbart ljus i en gran sällan får barnaögon att tindra. Åtminstone inte barnaögonen i den här familjen.




Så det var till att plocka fram julgranspyntlådan. Har jag sagt att jag gillar randigt..?  




Och alldeles speciellt mycket tycker jag om de här kulorna från Ikea. De har många år på nacken men jag är fortfarande nöjd med dem. De är ju barnvänliga! Ingen fara om nån skulle ramla i backen. 




Och så här blev den! Julgranen 2013. 
Som vanligt, rödvitrandig. Och full med små tomtefigurer och lite guldglittrande stjärnor och hjärtan. 

Nu ska jag bara vänja mig. Det brukar ta nån dag.
Men barnaögonen tindrar.


Inga kommentarer: