onsdag 20 november 2013

Laddar inför nedräkning

(bild via pinterest.com)

Note to self: Dags att köpa datumljus! En tradition jag burit med mig sen jag var liten. Brukar hålla koll på den fram till Lucia, sen brukar vi antingen vara före eller efter. Som livet i allmänhet. Ibland är man före och ibland är man efter.

Jagar adventskalender. I dessa genusmedvetna tider får man väl inte lov att säga så här, men jag tycker faktiskt att de flesta adventskalendrar är väldigt "flickiga". Det finns hur mycket som helst att välja på, Barbie, Lego Friends, Monster High, Hello Kitty... bara för att nämna några. Men om man är kille inte tycker om just de figurerna så finns det inte mycket att välja på. Lego Star Wars och Lego City. Typ. Vad väljer man till en elvaårig kille som vill ha kalender men som inte gillar nåt av nämnda alternativ? Choklad...?

Jag ser en marknadslucka...


3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh underbara du. Om du visste hur mycket inspiration du ger mig och hur mycket jag skrattar, håller med, gläds och uppskattar det du skriver när jag läser din blogg. Konstig formulering, men jag vet att du förstår. :-)

Ni är så duktiga och ambitiösa som föräldrar du och M. Imponerande. Och inspirerande. Vi är nästan lika bra... ;-)

Och nu när julen närmar sig minns jag julen 2008 när även jag bloggade flitigt, och vi hade tät kontakt. Mysigt.

Kram till er alla. Snart snart kanske även jag närmar mig en dator och ett nytt blogginlägg.

Kram Mamman i huset

smile sa...

Svar till Mamman i huset: Tack, snälla, jag blir ju generad... Men jättejätteglad att höra från dig. Du anar inte vad jag saknar dig i bloggvärlden. Och i verkligheten. Vi pratar om er ibland. Och minns. Grillmat i trädgården, skejtparksutflykt, kakfrosseri, restaurangbesök, grillmat och äppelkaka hemma hos er...

Många kramar från oss till er alla. Och du, skaffa instagram istället, det tar mindre tid. :-)

Anonym sa...

Du har humor du... Instagram? JAG HAR KVAR SAMMA ROSA MOBIL SONY ERICSSON SOM JAG KÖPTE SOMMAREN 2009!

Köpte mobilen i Malmö och jag tror att det var någon dag senare som vi träffades för första gången. :-)