lördag 19 oktober 2013

Blanda äpplen och päron och glömma väsentligheter

Fredagar betyder som bekant inte bara fredagsmys hemma hos oss. Det betyder även fredagsefterrätt. Eller är det fredagsefterrätten som är fredagsmys..? Nåja. Igår tänkte jag testa ett nytt recept. Och använda några av trädgårdens äpplen.



Och blanda med päron. Jag som brukar prata om äppel- och päronträd... visst skulle jag fastna för ett recept som blandar äpplen och päron. För det kan man tydligen göra. Åtminstone enligt det här receptet.




Men jag glömde ju det här! Ingen orkade äta nån efterrätt igår, så den fick övernatta i kylen och bli lördagsfika istället. 




Men titta på kakan och titta på receptet. Inte kan man tro att det är samma recept. Jag hade nog inte bara fel form på formen utan även en för liten form... 

Men så här dagen efter kan jag konstatera att det visst går att blanda äpplen och päron! Det är härmed bevisat. Och att form är viktigt. Kanske inte för innehåll men för yta.

Receptet? Det kommer så småningom här

Inga kommentarer: