torsdag 13 juni 2013

Jordgubbstårta

Imorgon är det skolavslutning på sonens skola och tårtbuffé står bland annat på schemat. Och naturligtvis anmälde jag mitt intresse som tårtbagare. Jag tror vi kommer bli sockerchockade så det räcker hela sommarlovet och en bra bit in på nästa termin, för jag tror vi var sju föräldrar som anmälde oss. I en klass på 20.

En jordgubbe till tårtan, en till mig, en till tårtan...

I kylskåpet står nu en halvfärdig tårta och gottar till sig tills imorgon. Ett lager lättsockrade skivade jordgubbar och ett lager vaniljkräm. Och så gladpack på det. Då blir tårtan garanterat saftig och god imorgon. Imorgon bitti kommer grädde och jordgubbar på.

Surfade runt på pinterest för lite tårtinspiration. Oj, det fanns en hel del där kan jag lova. Sök på tårta, eller ännu hellre cakes så hittar du den ena tårtan värre än den andra. Av de som kräver rimlig insats (och ser godast ut), är de här mina favoriter.




Vi får väl se hur min blir imorgon. Men håll tummarna för mig så den inte kollapsar som min nationaldagstårta gjorde...


Inga kommentarer: