lördag 1 juni 2013

Innan himlen öppnade sig

Vaknade till en ljuvligt solig - och extremt varm - morgon. Det liksom kändes i luften redan imorse att det fina vädret nog inte skulle hålla i hela dagen. Så vi skyndade oss. Först frukost i morgonsolen på entrésidan. Ljuvligt.

Och sen...




...fick Loppan ta sitt hett efterlängtade premiärdopp.
(När poolen är framme kan jag leva med den blå studsmattefärgen, men annars stör den mitt estetiska sinne. På samma sätt som varningstexten på poolen mitt i bild. Sån är jag.)




Och maken slängde sig på gräsmattan och jag bredvid.  Näsan i gräset, ljuvligt.




Finaste baddräkten från HM. Loppans. Inte min.




Men så plötsligt såg himlen ut så här. Och molnen blev gråare och gråare. Och så öppnade himlen sig. Därav denna dialog.  



Inga kommentarer: