måndag 1 april 2013

Femåring med framförhållning och framtidsplaner

Uttrycket granny´s cottage har man ju hört. En tillbyggnad eller extra byggnad på tomten för en äldre släkting. Typ. Loppan har visst tagit fakta på detta. Häromdagen berättade hon nämligen om sina planer för min och makens ålderdom. Jodåminsann. Här har vi en femåring med framförhållning och framtidsplaner.

Hon tyckte minsann att vi kunde flytta ut i lekstugan när vi blir gamla.

"Men var ska dina barn leka då, om pappa och jag bor i lekstugan?" frågade jag.
"De kan leka i lekstugan när de hälsar på er!" svarade hon.

Häpp!




Så här ska vi visst bo. Maken och jag. Inga problem för mig, för jag klarar takhöjden i mitten av stugan galant. Värre för maken som är några decimeter högre. Men skönt att veta att man kommer vara nära både barn och barnbarn när man blir gammal. Och i bekant miljö.

Alltså, den ungen! Hon upphör alldrig att överraska.

 
UPDATE: Insåg precis att kalendern slog om till första april precis när jag publicerade detta inlägg. Nej, det är inget aprilskämt.


Inga kommentarer: