fredag 8 februari 2013

Vårgrönt

Oj vad man längtar efter vårgrönt. Just nu har vi ett tunt lager vitt på marken, men snart, snart blir det grönt. Märkligt att längta efter att tiden ska gå fortare, när den redan går för fort...

Nåja. Apropå vårgrönt.

(bild från HM)

En grön vårjacka som jag är lite sugen på. Tacksam färg att kombinera med andra färger. Och så himla fint till vitt. Vita byxor, vita converse...och så en sån jacka. Och plusgrader. Japp. Det gillar vi. Jackan finns på HM för den som undrar.

Men titta här vad jag hittade hos en annan kedja:


(bild från Lindex)
Lindex har den här jackan. Inte samma gröna färg, inte likadan krage, men dock. En grön vårjacka. Med dragsko i midjan. Dubbelklicka på bilderna så ser ni nåt annat som är likadant. Dekorationen över höger bröstficka. Hrm...

Same same. Eller hur? Undrar vilket original de bägge kedjorna blivit inspirerade av...? UPDATE: M65-jackan upplyste maken mig om. Jamenvisst.

Fast HM-varianten är min favorit. Så här långt. Det kanske dyker upp fler liknande modeller vad det lider.

(Tips om bägge jackorna hittade jag här).

Inga kommentarer: