söndag 25 november 2012

Pyssligt och klistrigt

En årlig tradition kring advent är att föräldrar och personal ställer till med pysselkväll på dagis. Knytkalas med jultema och så pratas, äts och pysslas det. 
Höjdpunkten brukar sällan vara själva pysslandet. Det är väl mer det andra. Få tillfälle att prata (utan barn) och att äta gott.






Men visst, det pysslas också. Och svärs en del. Över pysselprojekt som inte riktigt går som man vill. Och när man får lika mycket klister på kläderna som på själva pysslet.


Vilket jag lyckades få när jag pysslade den här. Decopage med servetter. Jo jag tackar. Det var nog både första och sista gången jag gav mig på det. Och plötsligt förstår jag varför barnens kläder ser ut som de gör när de kommer hem från dagis...

Nån som har tips på hur man får bort klisterfläckar på svarta byxor?

Inga kommentarer: