tisdag 27 november 2012

Nu är jag också på g!

Eller, nja, kanske inte lika mycket som många bloggkollegor. Jag har inte julpyntat inomhus, jag har inte gjort julgodis, jag har inte druckit glögg och jag har inte satt upp nån julgran än.



Men jag har bakat! Med jultema. På receptet stod det visserligen LusseMUFFINS och de skulle bakas i muffinsplåtar men de smakade allt annat än muffins. De smakade som saftiga, fluffiga lussebullar fyllda med smarrig mandelmassa!
  

Jag tog dubbel mängd smör i mandelmassefyllningen men hade gärna även tagit dubbel mängd mandelmassefyllning. 
  

Mmmm...


...som i supersmarrigt!


Gissar att jag får baka fler satser fram emot jul.

Receptet? Det finns här.

6 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Härligt!

Jag har också börjat lite smått med den där julen - som kom så snabbt i år - tack vare att jag är hemma med lite krasslig liten E.

Minns de där härliga föräldralediga jularna när vi var smått maniska i varsin landsända. :-)

Kram!

Maria sa...

Ser väldigt gott ut, mums! Hälsa den duktige fotbollsspelaren från kusinerna

Gottegrisen sa...

Dom är grymma!!

smile sa...

Tack för tipset!

Vuxenmamman sa...

Men herregud- skulle kunna dö för en sådan. JUST NU!!!! Går och lägger mig istället och vägrar titta mer här inne. ;-)

KRAM
//Vuxenmamman

Jennica... sa...

Men oj! vad gott! Tack för tipset! Detta ska jag verkligen testa.
Kram!