måndag 19 november 2012

Funderar på om det är dags att börja planera

Ok då, jag inser att det snart är dags att åtminstone börja planera. Inte plocka fram, men väl planera.


De här tilltalade mig. Lite roligt. Espressomuggar med siffror som får tjänstgöra som ljusstakar.


Finns att hitta här.



En billigare variant, men lika enkel i sitt formspråk. Siffror på små blockljus i gamla bakformar. Bilden hittade jag här.


Eller den här. Siffror på en glasburk, ett blockljus och ett band. Enkelt. Lagom piff. Bilden hittade jag här



Annars är jag lite förtjust i den här. Kubus av Mogens Lassen, ritad redan 1962. Fast med tanke på hur ombytlig jag är så skulle jag nog  inte betala så mycket för en adventsljusstake, oavsett om det är en designklassiker eller ej. Bilden googlad.


Då är den här från House Doctor en variant, till nästan en tredjedel av Kubus-priset. Och här får man dessutom en låda att piffa med nåt fint! Bara en sån sak. Om jag bara inte redan hade sett den på så många bloggar...

Hrm... Borde kanske gå igenom vad man har på lager tills det är dags. Men njä... inte än!

1 kommentar:

Nilla sa...

Siffer-kopparna är söta, speciellt på en bricka med mossa! Den idén gillar jag! Kubus är definitivt en året runt-ljusstake! Men här hemma blir adventsljusstaken samma som förra året, och förrförra och förrförrförra... Barnen vill ha den som vi brukar ha helt enkelt! :-) (Cult design Solanum)