söndag 26 augusti 2012

Trädgård i augusti

Så här ser det ut i trädgården just nu. Där det inte just nu ligger en massa fallfrukt, vill säga.



Solhattarna blommar och en blygsam vit höstanemon tittar fram. Till våren ska jag plantera fler höstanemoner och till vintern ska jag ta hand om de som redan finns i rabatten. De är visst känsliga (några plantor dog i vintras) och behöver täckas med grane under vintern. Det missade jag i vintras.



Ståtliga blommor. Solhattarna. 


Förra året planterade jag två Bokharabindor bredvid det då nybyggda planket. Herreminje vilken växtkraft!



Jag klipper och klipper och den växer så det knakar. Inte konstigt den kallas Arkitektens dröm.





Och där tittar en Jätteverbena fram. Lustig blomma. Men söt.



I andra sidan av trädgården växer två indiska skogsclematis upp över pergolan.



Här kan vi också prata om växtkraft.



Syns inte riktigt på bilderna, men himmel vad de också har vuxit under sommaren!



Och här är ett av makens snickeriprojekt under sommaren. Förra årets örtlåda och bänk trollades om och blev två örtlådor och en bänk. Vi tog av locket på bänken, satte lådorna lagom mycket isär och lät locket vila på kanterna. Voila! Två lådor och en bänk!

Och till höger i bild skymtar blomsterbasilikan still going strong.

Hade vi bara sluppit getingarna...

3 kommentarer:

Limetwig sa...

Snyggt med bänken där! Ljusslingan va osså fin var har du köpt den, för det är inte Granits va?
Osså ska jag lägga till den där parken du berättade om i min list... har inte glömt :)

smile sa...

Ljusslingan är från Lagerhouse.

Anna sa...

*klappar händerna*