torsdag 31 maj 2012

Som en mästerkock

Igår kände jag mig som mästerkockarna på tv när de får gissa ingredienser i en maträtt. Hittade en Icabutik med massor av smarriga "hemlagade" tillbehörssallader i charkdisken. Såna där som är supersmarriga till grillat. Typ rödbetor med fetaost, bulgur med zucchini och fetaost.

Köpte på mig två sallader för att de såg smarriga ut. En vanlig med körsbärstomater, minimozarellakulor och basilika. Och så den andra som fick mig att leka mästerkock.

Jag petade med gaffeln och smackade precis som en mästerkock och jag tror att det var de här ingredienserna:

- Jordgubbar i klyftor
- Minimozarellakulor
- Ruccola
- Finhackad rödlök
- Lite lite flingsalt (eller var det kanske rödlöken som gav sting?)


Superdupersmarrigt. Ska definitivt testa att göra själv och då återkommer jag med rätt recept. Eller lek er fram själva vetja. Det här kommer vi nog äta mycket i sommar.

Inga kommentarer: