torsdag 12 januari 2012

Fyndigt värre

Januari är en fyndmånad. Butikerna har rea och man kan göra fynd lite varstans. När det gäller inredningsdetaljer passar det mig extra bra, eftersom jag alltid blir sugen på förändring när julgrejorna försvinner.

Igår fyndade jag i en butik. En matta till sonens rum och en matta till arbetsrummet. Totalsumma 350 kronor. För två mattor. Det kan man väl kalla fynd?

Häromdagen fyndade jag i ett skåp i köket. Plockade undan mina rödrandiga underlägg som jag brukar ha på köksbordet i juletid. Där i högen av underlägg hittade jag några oöppnade paket med svartvita underlägg. Som jag helt glömt bort att jag hade. Fyndade på HM-rea i somras. Dubbelfyndigt, med andra ord!

Är jag nöjd eller är jag nöjd? Och eftersom jag fyndat detta, kan jag väl unna mig att byta gardiner till fullpris? Jag tror det kallas tjejmatte. Eller hur, Emma?

1 kommentar:

Att vara någons fru sa...

Korrekt! Du har ju TJÄNAT en massa pengar nu.