söndag 2 januari 2011

Lilla gumman

Idag har roliga kommentarer haglat här hemma. Här kommer några spridda citat från min lilla treåriga gumma. Med betoning på gumma.

 
Jag sitter i grovköket och sorterar tvätt och hon kommer ut och tar mig i hand och säger; "Lycka till, mamma!"

Jag står i köket och lagar mat. Plötsligt kommer någon farande mot mig, ropandes "Se upp i backen, här kommer superman! Nej, superflickan!"

Vid köksbordet sitter hon mellan mig och storebror. Först tar hon mig i hand och sen storebror i hand och så säger hon; "Trevligt att träffas!"

När hon går från köksbordet säger hon "Trevligt att träffas!" igen till storebror. När han inte reagerar, säger hon indignerat; "Har han inte tid att svara?!"



1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

F A N T A S T I S K T !

Dessa 3-åringar. Så ljuvliga. Och verbala. Helt enkelt underbara!

Kram ifrån en mamma som har jobbångest just nu... Vill ju fortsätta att vara hemma med mina gull-ungar. VARJE dag!