fredag 8 oktober 2010

Fredagsförkylningsmys

Hur kunde jag tro att vi skulle ligga på varsin soffa och förkylningssofta?

Nä, här har vi en liten tjej med massor av rastlöst spring i benen, kombinerat med "jag oooorkar inte gååååå, mamma! Kan du bäääära mig?". Hon sjunger alla sånger hon har på sin repetoar, pratar konstant och vill titta på TV, nä inte titta på TV! titta på Pippifilm, nä inte Pippifilm! titta på Alvin-film, nä inte Alvinfilm!... osv... medan mamman är trött, har ont i huvudet och skulle helst vilja sova middag en stund.

Mysigt? Njae... men det är fredag! fredag! fredag!


Apropå softa i soffan, visst ser den här bäddsoffan från Carmöbel alldeles ljuvlig ut? Tänk att sjunka ner under såna dunbolster...

1 kommentar:

Limetwig sa...

Här är också en treåring som borde sitta i soffan... men så är inte fallet här iheller :) Spel, pippi, pippi,sjunga lite, jag vill... jag vill inte... Tur jag inte är sjuk :)Ha det bäst! Åse