söndag 11 april 2010

Trädgårdsinspiration

Åh, vad ljuvligt att tidningarna börjar fyllas av trädgårdsinspiration! Åh, vad ljuvligt att våren är på väg! Åh, vad ljuvligt att vi har sommaren framför oss!

Här kommer härlig trädgårdsinspiration från Sköna Hem.

Här hade jag gärna tagit en fikapaus med nybakta kanelbullar och saft. Anytime.


Gillar när det finns sittplatser lite varstans i trädgården. Zinkbaljor är kanon att plantera sommarblommor i. Snyggast om man hittar på loppis, så de har lite patina.


Murgröna är en favorit, men jisses vad de växer fort och de kan lätt ta över. Men fint är det! Och korgar kan man väl inte få för många av?

Skulle kunna vara den där innerstadsgården.

Nä, nu får jag nog klä på mig och gå en sväng i trädgården och smida lite planer. Kanske ta en sväng till närmaste trädgårdsbutik och investera i lite frosttåliga blommor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om att det formligen sprudlar av trädgårds och utelivs bilder runt omkring oss nu;) Passar utmärkt att ha lite att längta till, tycker jag;) Kram

Malin - I min trädgård sa...

Underbar inspiration! Och vilken härlig blogg du har! Lägger genast till dig i bloglovin :-).

Kram M