söndag 11 april 2010

En helt vanlig söndagsmorgon*

Vaknade fem imorse av en klängig, pratglad 2,5 åring som prompt skulle ligga i mammas säng. På mamma, bredvid mamma, på andra sidan av mamman....

Nej, jag vill ha kudden mamma, inte den kudden mamma, var e nappen mamma, jag vill ha välling, var e nappen mamma, nej flytta inte på dig mamma, neeeej mamma, jag vill hålla i dig mamma, lalalalala, jag vill ha välling, nej, mamma inte ligga där, nej mamma jag vill ligga där, lalalala, maaaammma, nej, jag vill hålla i dig mamma, inte vända på dig mamma... samtidigt som hon pillar på mina fingrar och mina händer.


En timme senare dyker en åttaåring upp och kryper, nej hoppar, ner i sängen. Mamma, jag vill ligga här bredvid dig, NEJ AKTA DIG, jag ligga här, det e min mamma, nej det e min mamma också, ajjjj, akta dig!! buuuähhhh, nej sluta, akta dig, flyyyyytta på dig, nääää, jag vill ligga där, ...


Liiite trångt i sängen. Och en något trött mamma.

Godmorgon soliga söndag!

*eller tisdagsmorgon, eller torsdagsmorgon. Varje morgon.
(Bilder från Carmöbel)

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Ja, så är det. Vareviga dag. Hela dagarna. Men förhoppningsvis kommer man levande ur det... ;) Mysigt oftast, men visst tar det energi. Känns verkligen att man är mitt i småbarnsåren.

Och nyss tappade en viss 6-åring sin dockvagn ner för trappan. TUR att inte lillasyster kom alldeles efter henne precis som hon brukar göra. Puh!

Kram!