torsdag 10 december 2009

Pepparkakspaus

Nobelfirandet på dagis blev en succé. Önskar jag var där och fick tittat... Men jag nöjer med mig med att jag fick en mysig start på dagen när jag lämnade dottern finklädd bland en massa andra små finklädda småttingar på dagis imorse.

 
I vanliga fall brukar det vara tårar och separationsångest och barn som ska vinka i fönstret till lämnande föräldrar. Imorse var det bara lyckliga, glada och spralliga barn som dansade runt i finkläder och inte brydde sig om att vinka. Underbart!


Pepparkakspaus på köksgolvet. Nu andas vi ut några timmar, innan det är dags för nästa äventyr. Imorgon bitti är det Luciatåg på dagis. Nu går vi från prinsessklänning till tomtekläder. På dotterns begäran. "Jag tomte! Jakke* kan vara Lucia!" utbrast hon häromdagen.
*(Jacke är hennes smeknamn på storebror)

Fast storebror hade sin utklädningsdag igår. Julkonsert med Mössens jul som tema. Utomhuskonsert med glögg och pepparkakor på skolgården. Jättemysigt. Här är han och en klasskamrat i musutstyrsel.

 

Imorgon kväll landar vi i TV-soffan framför Idol-finalen. Vilken vecka!


2 kommentarer:

Gottegrisen sa...

Vad häftigt för barnen med en sån fest, utan en massa bråkiga mammor och pappor ;o)

Imorgon håller vi tummarna för Calle, eller?!?

Milla sa...

Så söta möss...och hon vet vad hon vill din lilla sessa.
Idol! Vem tar hem det...vi hoppas på Erik.Kram Milla