onsdag 8 juli 2009

Småländska skoa

Vi har redan konstaterat att det här är en familj som är tokig i skor. Vi har alldeles för många skor i huset, men ibland kan man bara inte låta bli när man springer på ett fynd. Eller nåt som man bara inte kan motstå.
Vem kan motstå dessa ljuvliga "Foppa-tofflor"? Eller "Hoppa-tofflor", som sonen kallar dem.
När jag fann dem på en marknad i Gränna i helgen, kunde jag bara inte motstå. Inte dottern heller för den delen. Hon blev kär i skorna - "Skoa" som hon säger (Visst ligger Gränna i Småland?) - och de är det första hon frågar efter när hon vaknar på morgonen.
Ja. Jag erkänner. Jag är sko-beroende. Och barnen har visst fått det i arv.
(De gröna skorna till höger på bild är sonens. Till allas vår besvikelse fanns inte Bilar-skoa i hans storlek. Vete sjutton om jag inte köpt till mig själv också, om de funnits i min storlek!).

Inga kommentarer: