onsdag 11 februari 2009

Alla hjärtan



På lördag är det Alla Hjärtans Dag. De här fina hjärtansbakverken hittade jag på Dean and Delucas hemsida. (Fast jag har ju både kanelbullar och brownies i frysen, så jag behöver inga hjärtbakverk. Eller...)

 
Barn,Diverse,


Apropå hjärtan och sånt... Häromdagen fick Lillasyster tag på två av Storebrors legogubbar. Darth Vader och Prinsessan Leia. En figur i vardera handen och så pussades dem. Tror jag, det såg så ut i alla fall, eftersom Lillan tryckte figurernas ansikten mot varandra. Gulligt! tänkte jag och såg framför mig ett inlägg under rubriken "Darth Vader hjärtar Prinsessan Leia!". Tills herrarna i familjen - de som är mer bevandrade i Star Warsvärlden än jag - upplyste mig om att Darth Vader är pappa till Prinsessa Leia...

 
Jaja, det var gulligt i vilket fall som helst. Lillan tyckte att två legofigurer skulle pussas. Och att pussa pappa är väl aldrig fel? Det gör vi ju hela tiden, både Lillan och jag!
Hrm...Undrar om inte Dean and Deluca har butik i New York...


1 kommentar:

Petra C sa...

Vilken story det kunde ha blivit! :)