torsdag 1 januari 2009

Välkommen 2009!

Roade oss vid frukosten att prata om hur gamla vi blir under året, alla familjemedlemmarna. Sonens kommentar; "nästa år är alla ni vuxna som var på festen igår över 40!" Ridå. Och vid en snabb summering nu konstaterar jag att vår lilla familj blir sammanlagt 90 år i år! Det måste vi fira! Men inte idag. Idag tar vi igen oss. God fortsättning på det nya året! UPDATE: "ta igen oss"? hrm...imorse trodde jag inte att det skulle innebära både skogspromenad och mästerskap i wii-bowling. Här går vi ut starkt på årets första dag. Nu är jag tröttare än tröttast. Godnatt!

3 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Hjälp, vi blir 93 år tillsammans! Men så har vi ju 3 barn...

Jag tycker dock att det först är nu vid 38 års ålder som jag börjar mogna!

Kram!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Ja du, jag behöver sannerligen påminnas om det där med tålamodet. Dottern, snart 5 år, är söt som socker, stark som Pippi, MEN envis som synden, sur som citron och gör oss stundtals helt gaaaalna... Vad ska man göra? Jag försöker besöka bloggar som handlar om barnlöshet bl.a. för att få lite perspektiv på tillvaron, men min vardag är min vardag och oj oj vad hon tar på krafterna.

Men det här kändes skönt att skriva. Nu fick jag helt plötsligt mer krafter. Ja, vi startar den här pakten. Bra! Tack! Kram!

Petra C sa...

Vår familj är 71 år just nu idag (fyra personer). Om man inte räknar med alla husdjuren för då är vi 131 (har fiskar... :)