söndag 19 oktober 2008

Schyssta pumpor

Förra året var vi alldeles för sent ute för att fixa pumpor kring Allhelgona. (Jag föredrar att säga Allhelgona istället för Halloween). Körde runt halva Skåne för att till slut hitta några pyttesmå, som dessutom inte var helt billiga. I år var vi ute i god tid och sonen fick välja. En av de största. Naturligtvis. Nu står den utanför entrén, men vi väntar lite med att dekorera den.
Kanske man skulle ta tillvara på innehållet denna gången och laga något? Någon som har testat? Här hittade jag inga pumparecept precis.

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Vilka härliga pumpor!

Kanske jag skulle ge mig på en sådan det här året, för första gången faktiskt! Det blir ju fint även om jag antar att det är ett pyssel som inte riktigt barnen kan vara med på fullt ut.

Jag har blivit lite skrämd av pyssel där det slutar med en svettig mamma och 3 frusterade barn... Dessutom är maken på kurs 50 mil bort i 2 (!) veckor (borde vara förbjudet) och då kanske jag ska ta tag i lite lugnare pyssel!