fredag 17 oktober 2008

Så var det fredagskväll igen

När sonen hämtades på skolan idag satt barnen och spelade UNO. Har själv inte spelat UNO på evigheter, men blev så sugen att vi genast åkte till närmaste leksaksaffär och köpte ett eget UNO-spel. Nu har vi ätit kvällsmat, njutit av sonens efterrätt och spelat tre omgångar UNO. Nu pausar vi lite innan det är dags för Idol på TV. Maken plockar undan disk, dottern kryper under köksbordet, jag bloggar och sonen sitter bredvid mig och fyller i siffror i en pysselbok. Fredagkväll hos en barnfamilj. Man kan knappast ha det bättre än så här...

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Hääääärligt!

Och extra härligt när man inser att det är just de aktiviteterna som är härliga!

Kram!

Lena sa...

Halloj på kvällskvisten! Den här barnfamiljen har blivit barnlös ikväll eftersom mormor längtade efter lillstumpan. Maken och jag har kollat på tv:n, druckit vår första glögg och ätit pepparkakor med grönmögelost. Mycket gott!! Sen måste jag ju kolla min bloggrunda...det kan man ju inte glömma ;-) trots att man är barnlös..och egentligen borde gossa med maken!! Jag hinner det med!

Ha en bra helg!! // Anna ♥