torsdag 25 september 2008

Utmattad utmanad

Nöjd och utmattad efter det första av Loppans två födelsedagskalas, antar jag en av Familjens Söderlinds utmaningar. Nybliven ettåring sover lycklig över fina presenter och premiärätning av tårta (oj vad vi fick sanera vardagsrummet efteråt...!). Stolt och lycklig storebror sover utmattad efter att ha busat med lillasyster och en av hennes presenter så det stod härliga till. Berättar mer en annan dag. Trött pappa vilar i soffan. Nu till utmaningen; 

1. Fem saker i frysen Blåbär, hemmagjord barnmat, snaps, glass och fiskpinnar 

2. Fem saker i garderoben Väskor, väskor, väskor, väskor och kläder 

3. Fem saker i bilen Gamla parkeringslappar, pappersnäsdukar, kartbok, filt och tom godispåse (den sistnämnda måste vara makens... eller sonens. Kan absolut inte vara min...) 

4. Fem saker i handväskan FEM saker i handväskan?? Finns det någon som bara har fem saker i handväskan? Ok då, jag förstår, jag väljer ut fem av alla hundramiljoner saker i min handväska. Fem som jag absolut måste ha med mig. Mobiltelefon, plånbok, läppstift, hårspray och handlelista. För trött för att fundera ut vem jag vill skicka utmaningen vidare till, så jag utmanar alla som läser och känner sig manade. Vore kul om du antog utmaningen genom att skriva en hälsning här och svarade på utmaningen på din blogg.

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Spännande! Sa nog faktiskt en hel del om dig..!? ;)

När vår blivande 1-åring fyller år är maken på kurs i 2 (!) veckor... HUR ska jag orka? Äh, det går nog bra!

Kram på dig och trevlig helg!