lördag 30 augusti 2008

Scary Scarry

Har precis nattat sonen och läst en av hans favoritböcker, ABC - vi lär oss ABC av Richard Scarry. Sonen har tre-fyra olika böcker av samma författare och jag måste säga att de är helsjuka! Den där Scarry kan inte ha varit nykter när han skrev böckerna. Svårt att läsa högt ur dem, för jag kan inte hålla mig för skratt när jag läser. Hör bara;
Äsch, säger Pär. Skjortan passar inte längre.
Några ängsliga barn är under lakanet.
Försäljaren Ärlig Mählund säljer borstar. Mamma Katt vill säkert inte ha något. Hon tänker bara på att göra potatismos. Stäng dörren Ärlig, det är kallt.

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Här heter husets favorit "Agaton Öman och alfabetet." Man snubblar lätt på bokstäverna när man läser högt, men oj så man får skratta.

Läsa själv..? Jag är en riktig periodare och just nu ligger jag lågt. Under graviditetens sista månader för ett år sedan blev det ungefär 4 böcker i veckan.