torsdag 21 augusti 2008

Minnet fullt

Digitalkameran är den absolut bästa tekniska uppfinningen, om ni frågar mig. J-r i min låda vad jag fotograferar! Sonen har blivit så påverkad att han ibland säger "Mamma, kan du fotografera det här?" om de mest egendomliga saker. En sida i en tidning, en detalj på en leksak, ja, allt möjligt. Fast ibland blir han (och resten av familjen) trött på att jag säger "'Vänta lite, jag ska bara hämta kameran!" "Kan ni göra det en gång till? Jag hann inte med".

Det enda jag kan säga till mitt försvar är att jag hoppas att barnen kommer att uppskatta deras väldokumenterade barndom när de är vuxna...

UPDATE: Önskar bara att jag varit duktigare på att komma ikapp med fotoalbumen... Mitt ständiga dåliga samvete.

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Här hemma fotograferas det också en del, men i och med att vi nu har digitalkameran har jag blivit lite slarvig med att skriva ut bilder och fixa i barnens fotoalbum. Det känns lite trist eftersom det är så himla mysigt att bläddra i album... Hur gör du?